ایتالیا مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب ورشو در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

این رویداد در روزهای ۲۳ تا ۲۶ ماه مه سال ۲۰۲۴ در کاخ فرهنگ و علم و میدان دیفیلاد برگزار خواهد شد. برنامه ایتالیا با شعار "یک گل لازم است" فرصت گسترده‌ای را برای کاوش در غنای ادبیات معاصر ایتالیا و دیدار با نویسندگان و ناشران ایتالیایی فراهم می‌کند.

Italy will be the Guest of Honour of the 2024 edition of the Warsaw International Book Fair

به گفته جناب آقای لوکا فرانچتی پاردو، سفیر ایتالیا در ورشو: «امسال ایتالیا با مجموعه‌ای غنی از رویدادها در مرکز توجه قرار خواهد گرفت: بیش از ۲۰ جلسه، از جمله سخنرانی‌ها، گفتگوها و میزگردها، که به مخاطبان لهستانی فرصتی می‌دهد تا با برخی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان معاصر ایتالیا، به همراه برخی از صداهای نوظهور دیدار کنند. این فرصتی استثنایی برای آشنایی با غنا و تنوع فرهنگ ادبی ما و ترویج آن خواهد بود.»

علاوه بر این، به لطف رویدادهایی که در آن شرکت‌های انتشاراتی، فعالان این بخش و نمایندگان، شرکت می‌کنند نمایشگاه فرصتی عالی برای صنعت نشر ایتالیا خواهد بود تا پیشنهادات خود را به بازاری با ۴۰ میلیون نفر که علاقه‌ای عمیق و اصیل، و تشنه به فرهنگ ایتالیا در همه اشکال آن دارند، ارائه دهد. لهستان سومین کشور جهان در زمینه خرید حق ترجمه آثار ایتالیایی است: تعداد قابل توجهی که صنعت نشر را به بخش پیشرو در تبادل تجاری بین ایتالیا و لهستان ، نه تنها در زمینه فرهنگی، بلکه در زمینه تجاری تبدیل می‌کند.

شعار انتخاب شده برای نمایندگی حضور ایتالیا در نمایشگاه «یک گل لازم است» است که بر اساس عنوان شعری معروف از جانی روداری، با موسیقی سرجیو اندریگو ساخته شده است: جمله‌ای که رابطه عمیق و جدایی‌ناپذیر بین انسان، محیط طبیعی و سیاره را خلاصه می‌کند. این در مورد موضوعاتی است که قرار است در سال‌های آینده به اولویت تبدیل شوند و نیاز به تعهد کامل برای توسعه پایدار و برابر خواهند داشت.»، جناب آقای سفیر فرانچتی پاردو نتیجه‌گیری می‌کند:

غرفه مهمان ویژه با حضور ناشران، نویسندگان و سایر نمادهای ادبی و فرهنگی ایتالیا در تالار مرمر (شماره ۱۳۳) قرار خواهد گرفت. در این نمایشگاه دوازده ناشر ایتالیایی از بخش‌های مختلف بازار نشر حضور خواهند داشت: موندادوری لیبری، رجو چیلدرن - مرکز بین‌المللی دفاع و ارتقای حقوق و پتانسیل همه کودکان، یورآرت ادیشن، ایل ساجاتور، لاویری ادیشنزی، سان پائولو ادیشنزی اس‌آرال، ایل کاستورو، وایت استار، اریکسون، هوپلی، ایل پوتزو دی جیاکوبه و گالوشی ادیتوره.

بیش از بیست نویسنده به ورشو خواهند آمد. دستور کار غنی و متنوع رویدادهای اختصاص یافته به فرهنگ و ادبیات ایتالیا شامل جلسات با نویسندگان، debates  [مناظره] ادبی، بحث‌های بازار و ]سایر[ جلسات خواهد بود. جلسات با نویسندگان ایتالیایی (با ترجمه به زبان لهستانی) در کاخ فرهنگ و علم در سالن‌های گوته، کیف و کیسیلوسکی و همچنین در صحنه اصلی، پاویون اف، در پلاس دفییلاد (مقابل کینوتکا) برگزار می‌شود.

برنامه ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ورشو با کارلو گالوزی و گایا استوک، که ادبیات کودکان را منتشر می‌کنند، با بحثی الهام‌گرفته از «یک گل لازم است» آغاز می‌شود. در طول چهار روز نمایشگاه، ورشو از نویسندگان و شاعران نثر ایتالیایی، نویسندگان کتاب‌های کودکان، فیلسوفان، پژوهشگران ادبیات و مطالعات دینی، مورخان، روزنامه‌نگاران، استادان تصویرگری و ترجمه استقبال خواهد کرد. لیست ستارگان ادبی و هنرمندان محبوب از ایتالیا شامل پیترو لوکا آزارو، الساندرو بالداچی، لوئیجی بالرینی، الساندرو باربرو، ماسیمو بورگزی، الساندرو کامپی، آندره آ کولامدیچی، ماتیا کورنته، کارلو گالوچی، مائورا گانسیتانو، هلنا مارچل مانتسونتز، ، لوئیجی مارینلی، لورا پوگنو، استفانو ردائلی، آنتونیو ریکاردی، دیوید روندونی، گایا استاک و متئو استروکول.

همه کسانی که می‌خواهند درباره بازار نشر ایتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنند، باید در جلسه با برونو جیانکارلی (EN/PL)، از بخش تحقیقات انجمن ناشران ایتالیا شرکت کنند. او در این جلسه با ارائه‌ی آمار و ارقام، وضعیت دنیای نشر ایتالیا را شرح خواهد داد.

برای مشاهده برنامه کامل رویدادهای ادبی و بازار نشر با حضور نویسندگان ایتالیایی  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهمانان ایتالیایی، حتما به وب سایت targiksiazkiwarszawa.pl (بخش مهمان ویژه) مراجعه کنید.

در لابی تالار گوته، نمایشگاهی با عنوان «داستان های ایتالیایی؛ رمان ایتالیایی مصور» برگزار می‌شود که در آن زیباترین جلدهای کتاب به نمایش گذاشته خواهد شد. هدف از برپایی این نمایشگاه، نشان دادن این موضوع است که اغلب کارهای نویسندگان ایتالیایی، چه کلاسیک‌های جا افتاده ]نویسنده‌ای که قبلاً به یک نویسنده کلاسیک تبدیل شده است[ و  چه آثار نویسندگان جوان و آینده‌دار، به دستان تصویرگران سپرده می‌شود تا آنها را تفسیر کنند.

مانوئله فیور، بپه جیاکوبه، آندریا سریو، ماریو سوگی و الیزا تالنتینو از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین کاریکاتوریست‌های معاصر هستند که در این نمایشگاه کارشان به نمایش گذاشته می‌شود. آنها از تکنیک‌های مختلفی، از آبرنگ گرفته تا نقاشی دیجیتال، با سبکی متمایز و قابل تشخیص استفاده می‌کنند. این نمایشگاه با همکاری انجمن فلانگینی و با مدیریت ملانیا گازوتی برپا شده است.

در مراسم شب افتتاحیه‌ی غرفه‌ها، گروه موسیقی ITALIA FOLKSONGS، توسط Daniele Di Bonaventura Band'Union و Ilaria Pilar Patassini با اجرای "ایتالیا را با آهنگ کشف کنید" که سفری مهیج و موسیقیایی به دنیای اصیل موسیقی «سرزمین زیبا» است، به اجرای برنامه می‌پردازد. این اجرا ترکیبی از ملودی‌های سنتی و گویش‌های محلی با تنظیماتی جدید، ظریف و گیراست که با رنگ‌هایی از جاز و فولک همراه شده است.

حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو با حمایت و همکاری نهادهای ایتالیایی زیر امکان پذیر شده است: وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی، وزارت فرهنگ، آژانس توسعه تجارت خارجی (ICE-ITA)، مرکز کتاب و خواندن که برنامۀ فرهنگی را با همکاری AIE - انجمن ناشران ایتالیایی ترویج می کند. در لهستان، این پروژه توسط سفارت ایتالیا، موسسه فرهنگی ایتالیا در ورشو و دفتر ICE-ITA در ورشو هماهنگ شده است.

برای انجام مقدمات این رویداد، یادداشت تفاهم در سفارت ایتالیا در ورشو در تاریخ 16 ژانویه 2024 امضا شد. در این مراسم، ایتالیا توسط H.E. لوکا فرانچتی پاردو، سفیر ایتالیا در لهستان، و نمایندگی لهستان به ریاست ژاک اوریل، مدیر نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو، و والدمار میکالسکی، رئیس بنیاد تاریخ و فرهنگ، برگزارکننده نمایشگاه، بر عهده داشتند.

برنامه‌ی ایتالیا با ارائه‌ی مجموعه‌ای غنی و متنوع از معرفی کتاب و جلسات با نویسندگان و فعالان صنعت نشر، بخش برجسته‌ی نمایشگاه امسال خواهد بود. این فرصتی عالی برای معرفی ناشران ایتالیایی و آثار آنها در لهستان است. سفیر لوکا فرانچتی پاردو گفت: «نمایشگاه بین‌المللی کتاب ورشو که ایتالیا را به عنوان مهمان افتخاری معرفی می‌کند، فرصتی استثنایی برای ناشران ایتالیایی است تا آثار خود را به جمعیتی 40 میلیون نفری معرفی کنند که بسیاری از آنها، همانطور که بارها شاهد بوده‌ام، علاقه‌ای عمیق و واقعی به فرهنگ ایتالیا در اشکال و جنبه‌های مختلف آن دارند و با اشتیاق از آن استقبال می‌کنند.»

در همین راستا، لازم است از همکاری و حمایت عالی وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا، وزارت فرهنگ ایتالیا (مرکز کتاب و کتابخوانی CEPELL)، آژانس ترویج تجارت خارجی ICE-ITA و انجمن ناشران ایتالیا قدردانی کنیم. همچنین از هماهنگی بسیار ارزشمندی که سفارت ایتالیا، موسسه فرهنگی ایتالیا در ورشو و دفتر ICE-ITA در ورشو در لهستان سخاوتمندانه ارائه کرده است، سپاسگزاریم.

نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو رویدادی پیشرو در عرصه فرهنگ و نشر لهستان است که در اروپا و فراتر از آن شهرت و احترام دارد. به نظر می‌رسد که دوره‌ی امسال این نمایشگاه بطور خاص جذاب باشد. رویدادهای متعددی برای ترویج ادبیات ایتالیایی، جشنواره های کمیک، جنایی و ادبیات کودکان، بخش‌های موضوعی، جوایز ادبی بین المللی و مسابقات معتبر و همچنین رویدادهای متنوعی در حوزه نشر برگزار خواهد شد. این نمایشگاه با افتخار میزبان طیف وسیعی از ناشران و هنرمندان، نویسندگان، مترجمان و تصویرگران بین‌المللی است؛ با موسسات و رسانه های کلیدی که موضوعات مرتبط با خوانندگان و فرهنگ را پوشش می دهند، همکاری می‌کند، به دلیل موقعیت عالی خود در قلب ورشو مشهور است؛ و با افتخار، ورودی رایگان برای تمام بازدیدکنندگان به همراه پخش آنلاین رویدادهای منتخص ارائه می دهد.

نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو در سال 2023 بزرگترین رویداد ادبی سال بود. این نمایشگاه با حضور نزدیک به 500 ناشرو نویسندگان برجسته از لهستان و چهارده کشور از جمله: اتریش، آذربایجان، چین و تایوان، فرانسه، آلمان، ایسلند، هند، ایتالیا، نروژ، رومانی، اسلواکی، کره جنوبی، اسپانیا و اوکراین (مهمان ویژه 2023) برگزار شد. در طول چهار روز، نزدیک به 800 رویداد با حضور تقریبا 1000 نویسنده، مترجم، تصویرگر و فعال عرصه نشر برگزار شد. تعداد بازدیدکنندگان نیز با رکوردشکنی به بیش از 100هزار نفر رسید.

نمایشگاه بین المللی کتاب ورشو در تاریخ 23 تا 26 ماه می 2024 در کاخ فرهنگ و دانش و میدان رژه مجاور آن برگزار می شود. ورودی نمایشگاه رایگان است و امکان دنبال کردند رویدادهای منتخب از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار کننده نیز وجود دارد.

منبع:https://www.newitalianbooks.it/italy-will-be-the-guest-of-honour-of-the-2024-edition-of-the-warsaw-international-book-fair/

کد خبر 19275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =